flower

Cartofi aromati (la cuptor)

Pot spune ca pana acum am mancat mai multe feluri de cartofi: prajiti in tuci, "prajiti" la cuptor, copti, fierti/natur, cartofi taranesti, mancare de cartofi.. si probabil altele de care nu-mi aduc aminte acum. Cartofii pe care i-am facut ieri, as putea sa-i clasez pe locul 2 in topul preferintelor, dupa cei prajiti in tuci (cui nu-i plac cartofii prajiti?). Fata de reteta: cartofi (prajiti) la cuptor, astia imi plac mai mult pentru ca mi-au iesit cu o crusta aromata, deloc tare si interiorul foarte moale.

Ingrediente:

- 6 cartofi mari (1350g am avut eu)
- 3 linguri de ulei
- 5 catei de usturoi (mai mari, sau puneti mai multe daca sunt mici)
- 2 lingurite de boia (pline, cu varf)
- un varf de lingurita de busuioc uscat
- un varf de lingurita de maghiran uscat
- 1 lingurita de sare
- 1 lingurita rasa de piper 
(daca ii vreti mai iuti puteti pune si boia iute, sau mai mult piper si orice condimente doriti: rozmarin, oregano, cimbru, cimbrisor - dar nu in cantitati mari, tot asa un varf de lingurita)

Mod de preparare:

- cartofii se spala si se curata de coaja
- se taie apoi in felii/bucati mai mari si mai groase (in genul acelor cartofi wedges) si se pun la fiert intr-o oala cu apa, pentru 20-25 de minute (luati din cand in cand spuma care se formeaza)
- intre timp curatati usturoiul, il pisati bine si il amestecati cu cele 3 linguri de ulei
- intr-un castronel amestecati restul de prafuri (boia, sare, piper, maghiran, busuioc)
- dupa ce a trecut timpul de fierbere, ii scurgeti de apa cu ajutorul unei site mari
*cartofii nu trebuie sa fiarba de tot, trebuie sa intre mai greu furculita in ei
- dupa ce ati scurs cartofii, puneti o parte din ei inapoi in oala in care au fiert (oala sa fie uscata), turnati peste ei jumatate din uleiul cu usturoi si din ingredientele amestecate mai sus
- peste prima parte puneti restul de cartofi si restul de usturoi + praful de ingrediente
- amestecati cu grija pentru a nu-i farama, cu o lingura, pana sunt acoperiti pe toate partile de condimente
- intr-o tava de cuptor, puneti hartie de copt si ungeti hartia cu putin ulei
- turnati apoi cartofii din oala, intr-un singur strat, pe toata suprafata tavii
- bagati cartofii in cuptorul preincalzit, la foc mediu in primele 15 minute, apoi il puteti da mai tare pentru inca 10 minute (dar aveti grija sa nu se arda, ii verificati din cand in cand; oricum dupa ce au fiert sunt aproape facuti, in cuptor i-am tinut mai mult pentru a se aroma si pentru a se forma o usoara crusta)
*eu i-am tinut la fiert cam 25 de minute, iar in cuptor inca 25 de minute
* sunt foarte buni calzi, iar daca va mai raman ii puteti pastra la frigider si ii incalziti inainte de servire
* noi i-am mancat cu crochete de peste, dar merg foarte bine si cu o friptura/carne (mai ales pe gratar)
Pofta buna!