flower

Eclere

Imi plac eclerele foarte mult, in special "cojile" de ecler. Le-as manca si goale, fara umplutura sau doar cu frisca. Am gasit pe delicatesa  o reteta pe care am incercat-o si de care sunt foarte multumita, chiar daca nu ma dau in vant prea mult dupa crema cu gust de vanilie. Prefer ciocolata si tot ce se poate prepara din ea :) Data viitoare le voi umple cu ciocolata... multa ciocolata.

Eclere - ingrediente pentru coji:

- 200g faina
- 200ml apa
- 100ml ulei
- un praf de sare
- 6 oua
Eclere - ingrediente pentru crema de vanilie:

- 500ml lapte
- 150g faina
- 100g zahar
- 2 oua
- 1 fiola esenta de vanilie (am folosit dr. oetker)
- 1 plic zahar vanilat

- 3 linguri zeama de lamaie (optional)
- 4 linguri zeama de portocale (optional)
- 30g unt (optional)
Eclere - mod de preparare crema:

*eu am pus lamaie si portocala pentru a-i schimba putin aroma de vanilie, pentru ca asa cum spuneam la inceputul retetei, nu prea-mi place crema de vanilie
*untul l-am pus dupa ce s-a racit putin crema, pentru ca se facusera mici cocoloase si pentru a-i da o textura mai fina, dar este optional; fiind o cantitate atat de mica nu schimba gustul

- amestecati intr-o craticioara cele 2 oua batute bine, zaharul si faina
- adaugati cate putin lapte, pana se amesteca toate ingredientele bine si treceti craticioara pe foc
- amestecati in craticioara din cand in cand (pentru a nu se prinde crema) si lasati sa clocoteasca incet, pana incepe sa se ingroase crema
- dupa ce s-a ingrosat crema, luati craticioara de pe aragaz si cand s-a mai racit putin adaugati zaharul vanilat, esenta de vanilie, zeama de lamaie si portocala si untul (daca ati folosit) si amestecati bine, pentru a se incorpora ingredientele

Eclere - mod de preparare coji:

- puneti la fiert uleiul cu apa, un praf de sare, si cand incepe sa fiarba adaugati toata faina, amestecati cu un tel si luati de pe foc
- adaugati cate un ou pe rand (e mai usor daca amestecati cu o lingura) si amestecati bine pana ce se incorporeaza oul in compozitie
- procedati la fel cu toate celelalte oua (puneti cate unul pe rand, amestecati)
- dupa ce ati terminat de adaugat ouale, compozitia care va iese trebuie sa arate ca o crema
- intr-o tava tapetata cu hartie de copt, turnati cu o seringa de patiserie, cojile de eclere
- incingeti cuptorul si bagati tava la cuptor, la foc mai mare de jumatate (pentru 10 minute), apoi lasati-l la jumatate inca 15 minute (am tinut cojile in cuptor 25 de minute, pe gratarul cel mai de sus al aragazului, iar inainte cu 5 minute de a scoate eclerele din cuptor, am intors tava)
- dupa ce le-am scos din cuptor, le-am lasat putin sa se raceasca, le-am desfacut pe jumatate si le-am umplut cu crema de vanilie
- le-am ornat cu un topping de ciocolata si putina frisca
- dupa ce le ornati, bagati-le la frigider pentru ca sunt mult mai bune dupa ce se racesc complet